(version française cliquez ici)

 

Call for Papers
Eighteenth International George Sand Conference

The University of California, at Santa Barbara

September 25-27, 2008

 

Writing, Performance and Theatricality
 in George Sand’s Works

 

We invite proposals for papers (in French or English) on aspects of the conference theme, including, but not limited to :

 

– The Writer at Work

– Conceptions and Assertions of Authorship

– Viewing and Staging Performances

– Theater in the Novel, Novels into Theater

– Oral Literature and Performance

– Creative and Improvisatory Practices

– Ritualization, Public Performance and Social Change

– Travel Narratives and the Staging of the Self

– Gender and Performance ­ – Gender as Performance

– Public, Private and Everyday Performances

– Agency and Intentionality ­ – Creativity and Constraint

– Speech-Act Criticism and George Sand Studies

 

Send proposals of 250-300 words, with a brief bibliography, preferably in electronic form, by February 15, 2008, to: E-mail : gss18@french-ital.ucsb.edu & rea@oxy.edu

Conference Organizers :

 

Prof. Catherine Nesci and Dominique Jullien                        Anne Marcoline, Ph.D. Candidate
Department of French and Italian                            Comparative Literature Program
University of California at Santa Barbara                             University of California at Santa Barbara
Santa Barbara, CA 93106                                                  Santa Barbara, CA 93106
Tel: (805) 893-3112; Fax: (805) 893-8826                                   

 

Annabelle Rea, Professor of French Emerita

Spanish and French Literary Studies

Occidental College

Los Angeles, CA 90041

Tel. (818) 244-0487

The George Sand Association : http://www.hofstra.edu/georgesand

 

Updated November 1, 2006


 

 

Appel à communications

18e Colloque International George Sand

Université de Californie, campus de Santa Barbara

25-27 septembre  2008

 

Ecriture, Performance et Théâtralité
dans l’œuvre de George Sand 

 

Le prochain colloque de la George Sand Association prendra comme thèmes de réflexion les figures et les modes de mise en scène de l’écriture, du corps et de l’auteur(e) dans l’œuvre sandienne. Vos propositions de communication (en français ou en anglais), traitant divers aspects de la problématique retenue, pourront se regrouper autour des rubriques suivantes :

 

– L’écrivain(e) au travail

– Conception, affirmation ou dénégation de l’état d’auteur(e)

– Mise en scène du regard ­ – Regard sur la mise en scène

– Le théâtre dans le roman – Les romans adaptés au théâtre

– Performance et oralité

– Créativité  et improvisation

– Rituels, performance publique et changement social

– Récits de voyage et mise en scène du sujet  

– Les « genres » de la performance  ­–  Le « genre » comme performance

– Performances publiques et privées – Performances de la vie quotidienne

– Subjectivité et intentionnalit頖 Créativité et contrainte

– Etudes sandiennes et théorie des actes de parole (Austin)  

 

Les propositions de communication, de 250 à 300 mots, accompagnées d’une courte bibliographie, seront reçues jusqu’au 15 février 2008, par courriel à : gss18@french-ital.ucsb.edu et à rea@oxy.edu

Organisatrices du colloque :

 

Prof. Catherine Nesci and Dominique Jullien                  Anne Marcoline, Ph.D. Candidate
Department of French and Italian                                              Comparative Literature Program
University of California at Santa Barbara                                   University of California at Santa Barbara
Santa Barbara, CA 93106                                                        Santa Barbara, CA 93106
Tel: (805) 893-3112; Fax: (805) 893-8826                             

 

Annabelle Rea, Professor of French Emerita

Spanish and French Literary Studies

Occidental College

Los Angeles, CA 90041

Tel. (818) 244-0487

The George Sand Association : http://www.hofstra.edu/georgesand